czwartek, 17 czerwca 2010

Kompozycje z surowych brył kamienia

Tym razem pobawiłam się surowymi bryłami różnego kamienia. Połączyłam je z regularnymi kształtami lawy, korala, hebanu. Kamienie osadzone na linkach jubilerskich i zabezpieczone przed przesuwaniem srebrnymi stoperami. Zapięcie w kolorze oksydowanego srebra.

1. Kryształowy naszyjnik
Powstał z surowych kawałków kryształu górskiego i turkusu wielkości około 2- 2,5 cm, brązowych kulek lawy wulkanicznej oraz 2 nieregularnych koralików nieznanych mi minerałów. Długość całkowita 58 cm.




2. Bursztynowy karneol

Na ten naszyjnik składają się surowe bryły bursztynowego karneolu wielkości 2-2,5 cm, nieregularne bryłki nieznanego kamienia, dużej (2 cm) kulki ceglastej lawy wulkanicznej, kulki korala wielkości 1,6 cm, poduszki hebanu (2,5 cm) oraz 2 porcelanowych koralików. Długość całkowita 54 cm.


3. Marchewkowy naszyjnik


Tutaj zestawiłam kulki filcowe w kolorze cegły i marchewki z surowymi bryłami karneolu bursztynowego, dodałam kulki i baryłki brązowej lawy wulkanicznej. Całość dopełniają przekładki w kolorze oksydowanego srebra, drewniane kostki i szklane koraliki. Osadzone na bawełnianych sznureczkach umieszczonych w  srebrnym zapięciu próby 925. Długość ok. 56 cm


1 komentarz:

  1. Bardzo sympatyczna jest ta Twoja kompozycja i w sumie jest w niej coś bardzo magicznego. Ja również staram się wykonywać własnoręcznie biżuterię i jakoś nawet mi to wychodzi. Moim nowym nabytkiem są cyrkonie https://pl.silvexcraft.eu/31-cyrkonie i to właśnie one bardzo często mi teraz towarzyszą.

    OdpowiedzUsuń